Forma zatrudnienia: umowa zlecenie
Przewidywany termin zatrudnienia: czerwiec 2015 r.
1.Wymagania osoby zatrudnionej na stanowisku Asystenta rodziny:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
c) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
e) wykształcenie;
– wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
– lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej
roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
– lub studia podyplomowe obejmujące zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
– lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
f) kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
g) kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
2.Wymagania wskazane:
1) prawo jazdy i własny środek transportu,
2) znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
3) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
4) umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
5) kultura osobista
6) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy oraz kreatywność
7) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
8) umiejętność współpracy w zespole,
9) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na sytuacje stresowe,
10) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
11) nieposzlakowana opinia
12) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku asystenta rodziny:
Do głównego obowiązku asystenta rodziny należeć będzie wsparcie i aktywizacja rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz kierowanie procesem zmiany postaw życiowych członków rodziny.
Asystent rodziny odpowiedzialny będzie za systematyczną indywidualną pracę z rodzinami wskazanymi przez Ośrodek, udzielanie im kompleksowej pomocy i wsparcia w wypełnianiu swoich zadań. W tym celu asystent rodziny będzie m.in:
– współpracował z instytucjami takimi jak szkoła, przedszkole, sąd, urząd pracy, urząd gminy, itp.,
– pomagał w wypełnianiu zadań opiekuńczo – wychowawczych,
– pomagał i uczył oszczędnego zarządzania budżetem domowym,
– merytorycznie pomagał w prowadzeniu gospodarstwa domowego,
– pomagał w rozwiązywaniu podstawowych problemów socjalnych rodziny, wspierał jej aktywność społeczną,
– motywował do podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez poszczególnych członków rodziny,
– udzielał pomocy w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy zarobkowej,
– prowadził dokumentację dotyczącą pracy z rodziną,
– dokonywał okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywał tę ocenę do GOPS.
4. Informacje dodatkowe
1. Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny,
2. Asystent rodziny, wykonując czynności w ramach swoich obowiązków, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych,
3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę,
4. Asystentowi rodziny nie będzie przysługiwał zwrot kosztów przejazdu w ramach umowy zlecenia.
5.Wymagane dokumenty:
a) CV ze zdjęciem,
b) List motywacyjny
! List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
“Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia1997 roku o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 1997 roku Nr 133, poz.833 z późn. zm.)”.
c) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
d) Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
e) Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
f) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie wstępne do wskazanego lekarza medycyny pracy),
g) Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
h) Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
i) Kopia dowodu osobistego,
j) Inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.
Uwaga! W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów ww. dokumentów.
6.Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Komarowie-Osadzie lub pocztą na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Komarowie-Osadzie, Rynek 15
22-435 Komarów-Osada
z dopiskiem na kopercie „Asystent rodziny”
w terminie do 25-05-2015 r. do godz. 1500 (liczy się data wpływu oferty do Ośrodka)
! Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie n i e b ę d ą r o z p a t r y w a n e.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 84 615 31 22 od poniedziałku do piątku w godz.730 do 1530
Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo do zaproszenia do rozmowy tylko wybranych kandydatów.
p.o Kierownika GOPS w Komarowie-Osadzie
Marzanna Mikuła